Współczesny świat, opierający
się na sieci internetowej, wymaga szybkiego i sprawnego dostępu do wiadomości. Dlatego też Google w wyszukiwarce, którą oferuje bez przerwy poszukuje nowych rozwiązań, które mogłyby pomóc w jeszcze lepszym i bardziej dopasowanym pokazywaniu wyników. Przez ostatnie lata pojawiło się sporo zmian, które miały na celu prezentację stron jak najbardziej wartościowych i spełniających oczekiwania poszukujących informacji. Ale też sami użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi tego, jakich informacji będą potrzebować, i zaczynają wprowadzać coraz bardziej precyzyjne zapytania. Jak twierdzi Google, każdego dnia około 15 procent ogółu zapytań,
które są wprowadzane, są zupełnie nieznane. A jeśli są nowe, to silnik wyszukiwarki musi w jakiś sposób sobie z nimi poradzić i dobrać do nich wartościowe, spełniające warunki strony. Google w tym celu ma różne mechanizmy, a ostatnio coraz chętniej wykorzystywany jest RankBrain, będący formą sztucznej inteligencji.
(Czytaj dalej) Algorytm ten został opracowany w roku 2015 i od tego czasu zdążył już pokazać swoją wyjątkową skuteczność. Bez przerwy sprawdza on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do jednostek matematycznych zwanych wektorami. Jeżeli pojawi się określenie, jakie nie było do tej pory znane, to RankBrain za pomocą sztucznej inteligencji odnajduje określenia mające podobne znaczenie i tym samym daje znacznie lepszą filtrację wyników.